Statystyki

  • Odwiedziny: 739115
  • Do końca roku: 27 dni
  • Do wakacji: 203 dni

Kontakt

Szkoła Podstawowa

im. Henryka Sienkiewicza

Miedzna Drewniana 259

26-307 Białaczów

tel. 44-758-14-17

e-mail szkolamiedzna_xl@wp.pl

Kalendarium

Piątek, 2020-12-04

Imieniny: Barbary, Hieronima
Jesteś tutaj: Start / Dla rodziców

Dla rodziców

Artykuły

KRYTERIA WYBORU KSIĄŻEK DO CZYTANIA DZIECIOM

2020-01-28

opracowane przez Fundację „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”

Dobra literatura dla dzieci powinna wspierać zdrowy rozwój dziecka we wszystkich wymiarach: emocjonalnym, poznawczym, intelektualnym, społecznym, kulturalnym i moralnym. Książki dla dzieci powinny służyć:

- nauce języka i myślenia: przyczynowo - skutkowego, logicznego, krytycznego, abstrakcyjnego,

- rozwijaniu inteligencji emocjonalnej, w tym empatii i poczucia własnej wartości,

- poszerzaniu wiedzy,

- rozwijaniu umiejętności społecznych  i postaw prospołecznych,

- doskonaleniu dobrej komunikacji oraz umiejętności rozwiązywania problemów,

- wspieraniu zainteresowań i otwartości na świat,

- uwrażliwianiu na piękno słowa,

- budowaniu potrzeb kulturalnych,

- rozwijaniu poczucia humoru oraz dobrego smaku,

- wzmacnianiu prawego charakteru i najlepszych cech dziecka.

 

Więcej o: KRYTERIA WYBORU KSIĄŻEK DO CZYTANIA DZIECIOM

Trudności z cichym czytaniem

2020-01-28

Zrozumienie czytanego tekstu to proces złożony, polegający na uchwycenie sensu słów. Przyczyną trudności z tą czynnością u dziecka mogą być problemy z koncentracją i skupieniem uwagi. Maluchy szybko się nudzą, kręcą się na krześle, bawią np. zawartością swojego piórnika. Dzieci nie mają również motywacji do czytania, bo tradycyjne książki wypierane są przez Internet i inne elektroniczne urządzenia, bez których już teraz prawie żaden ośmiolatek nie wyobraża sobie życia.

Uczeń przyswaja i korzysta tylko z tych informacji, które dobrze zrozumiał. Jeżeli dziecko nie rozumie od początku czytanego tekstu, rezygnuje z dalszego czytania, poddaje się, co może mieć negatywny wpływ na jego samoocenę i motywację zadaniową. W najlepszym wypadku, zaczyna uczyć się wszystkiego na pamięć. A przecież - nie tędy droga! Dziecku należy pomóc na starcie, aby w przyszłości mogło odnosić sukcesy. 

Więcej o: Trudności z cichym czytaniem